Livet suger

För vissa.
   Jag är så jävla arg/chockad/whatever för detta med Alex.
   Såhär:
   En stalltjej jag knappt vet vem hon är. Allt jag minns är att vi snackade när jag gick i högstadiet och då hade hon en häst som stod i en spilta i Lisas stall. Det är inte poängen.
   Poängen är att hon och Lisa var på träning. Alex pratade med Lisa och var så glad att de hade börjat träna ihop igen fast deras hästar inte står på samma stall mer.
   Tanken var att Alex skulle tävla dagen efter men på eftermiddagen började hon få feber och framåt kvällen var det så illa att hon var sängliggande och bara låg och spydde. De ringde tränaren och sa att hon inte kunde tävla för att hon hade blivit sjuk.
   Sent på natten ringde de till sjukhuset då febern bara steg och de fick åka in. Väl framme började man kunna se hur blodådrorna färgades svarta. Blodförgiftning.
   De trodde att de skulle kunna rädda hennes ena hand, men nej. Man var tvungen at amputera båda hennes fötter, hennes ena arm och hennes andra hand. Bara sädär. Jag blir så kall när jag tänker på det där. Fy fan vad liv kan vara orättvist för vissa. Jag blir så arg. Det är så jävla vidrigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback