A Clockwork Orange

Okej, sen z-tv startade 6an så har jag fått ett par nya insomningsprogram: "Now See This!" och "Worlds Most Amazing Videos". Så, var natt i i alla fall ett par månader om jag spenderat hemma så har detta spelats upp framför mina ögon. (OBS. Jag brukar inte somna av själva programmet, utan håller mig vaken tills det är slut och slå då över till Dicovery och "FBI arkiv" & dyl.)
   Så inatt började jag plötsligt må illa när jag såg en man bryta av sin arm rakt bak i en beige brottningsmatch. En annan snubbe blir rätt mosad av en go tjur som han försöker rida och jag tvingas kolla åt ett annat håll, sen är det nån motorcykelsnubbe som missar en ramp och går av på mitten, sweeet!
   Som alla vet så har dessa program en ful ovana att dels skrika med en otroligt irriterande amerikansk eregerad mansröst och dessutom visa ungefär tusen repriser av varje klipp. Inatt mådde jag illa av dessa repriser. Mer illa än irritation alltså.
   Så, planen är att jag ska fortsätta kolla på 6an ett par månader till, tills jag inte kan sova utan mardrömmar och blir foglig som ett lamm.

Nu är det helg igen, det var något på gång hos Lisa. Dit ska jag ta mig om ca 1/4 dygn (avancerad huvudräkning), sen ska de säkert till dakapo eller nåt. Jag kankse hänger på för att slicka på väggarna. Uppdatering om helgen ska jag komma åter med, om jag håller min skrivarlust vid liv så länge.

Det blir ingen riktig dagens idag, jag har inte hunnit lyssna på nåt. Men jag minns att jag förundrades över hur bra Tom Petty & The Heartbreakers - Breakdown fortfarande är tidigare i morse, så den får stå tillfälligt.
Ave

Kommentarer
Postat av: ida

haha, kollar också på worlds most amazing videos.... kinda sucks.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback