Carros studentfest

Yes, gårdagen var studentfirandets dag mitt i vintern. Det är fint att ha en anledning till att få bära sin mössa ännu en gång i sitt liv och denna gången utan att tusen människor drar i en och utan massa tider att passa och evengemang att uppsöka.
Var vid Carro vid kvart i 20 kanske och blev bjuden på fördrink och minipizzor av alla dess smaker. Träffade många folk som man inte ser så ofta nu om dagarna: gamla klasskompisar, fd stallvänner (Tims blondiner), vänners vänner osv.
Jag var rätt trött när jag kom dit, sov dåligt natten innan och hann inte sova på dagen, men vin och snus gjorde sitt även på fattiga trötta själar. Glöggen som jag tagit med mest för att maximera sommar/vinter-grejen orkades aldrig öppnas upp, men jag klarade mig fint endå, tanken på att jag hade en vodkaflaska i huset tio meter därifrån slog mig ibland, men jag orkade aldrig ta mig dit. Senare visade det sig att Camilla (och Lisa S såklart) hade tillbringat sin kväll där, tänk vad bra att vi hade koll på det innan, haha.
Vid tolvsnåret skulle hälften av celebriteterna dra sig hemåt och andra hälften, utåt.
Det tappra gänget bestod av jag själv, Carro, Klara, Marija, hennes pojkvän Mark och till en början Victor som myglade sig iväg innan Williams ens var nåt.
Williams alltså, andra dagen på rad, men det är ju ett gott ställe. Ett av de bättre. Trotts att antalet bord är begränsade och utrymmet i gämförelse med en skokartong så lyckades jag missa en hel drös av bekanta som jag inte sett på ett bra tag.
Skymtade dem dock snart, papas huvförklädda skepnad sprang förbi. Gött att träffa Max och Max alltså och otippat att de kände Elvira och Maja (som också var kul att träffa såklart) och yada, yada, god kväll som sagt.
Appropå Elvira så är det snart ett år sedan en viss tomteincident inträffade (nyår 05), hon har ännu inte fått tillbaka tomtarna, nej, nej. Det visae sig dock att vi ska till samma nyårsfest i år med så planen för tillfället är att hon har vårdnaden under 07. Om jag kommer ihåg att ta med dem dvs.
På vägen hem skulle jag äntligen ta hem min cykel som stått hos Lisa i ett par månader. Efter en lite för lång promenad åt motsatt håll mot mitt eget hem hade jag så nåt cykeln och skulle börja trampa den allt för långa vägen hem då jag kom på att cykelnyckeln delade knippa med Gustavs hemnyckel så jag tänkte att jag lika gärna kunde sova hos honom.
Otur för somliga låg någon tjej från USA och sussade i Gustavs soffa och hon blev nog aningens förvånad över att jag klampade in i Gustavs låsta rum mitt i natten. Äsh, jag var för trött för att orka snacka engelska och var otrevlig med min svenska istället. Efter ett tag gick hon hem och jag fick somna. Lite dåligt samvete fick jag dock senare, men som sagt, senare.

Så, nudå. I morse hade jag min sista ridlektion. Sjukt efter 10 års trogen stalltjänst att nu är det slut. Iaf för ett tag, jag får se hur det blir i höst, om ajg är kvar. Jag är splittrad. Detta fanskapet har tillslut börjat inse att Uppsala har sina fördelar. Men det är med en viss schizofreni dock. Jag försöker undvika att träffa nya folk samtidigt som det är de nya jag gillar. Det går ju bort.
Imorn är det så julshow, najs, jag missade den förra året. Någon kommer dessvärre dö. Det är lite otursamt.

Dagens: Först skulle jag säga Mötley Crües - Jailhouse Rock bara för att den shufflade igång just nu på hela winamplistan. Sen började jag tänka på Mötley i allmänhet och att de var med i dagens (gårdagens som ajg inte hann se) avsnitt av Sunes jul. Wild Side. Jag minns att jag för ett par år sen utnämnde den låten till världens bästa. Och jag minns att jag sa det senast i förrgår. Så den har ju vart med ett par gånger under den närmaste tiden, och åren på sätt och vis.
Så vi tar:
Mötley Crüe - Wild Side
eller nej... - Jailhouse Rock. Båda! Samma!
Adjö


Kommentarer
Postat av: Proppet

jag flyttar bara två hur bort..till hus 28. då är det fest :) God Jul!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback