Juldagen

Juldagen är en av dessa allmänt goda fylleslagsdagar. Det är idag man ska ut, om man ska ut. Jag däremot, fann mig först i ett stall, sedan i ett nytt stall och när jag tillslut kom hem så var jag så trött att jag somnade som en stock. "Mamma, kan du fylla barkaret med vatten när det är varmt och väcka mig när det är fullt?" Planen var att använda min nya flytkudde, så kunde jag bara förflytta mig till badet och sova vidare.
Dock när mamma försökte väcka mig för att bada skänkte jag bort karet till henne och sov lugnt vidare i min soffa.
Vid halv tio någongång ringde Milla, då sov jag fortfarande och bad om att få fortsätta med det.
Just nu är jag nöjd med mitt beslut, att sova. Jag är ju trotts allt pank och det var snuskigt dyrt överallt. Det kommer smälla destomer på nyår och två dagar efter det bär det av till fjälls. Det lär smälla rätt bra där med i ett par dagar.
Det blir omöjligt med en dagens låt. Jag tror inte jag hört en enda låt idag. Inte frivilligt.
Adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback