Karlholm

Dags att döda tiden igen då.

Har vart till stalls i vanlig ordning idag, fick äntligen tillfälle att ta igen lite missad ridtid. Två timmars lektion är tröttsammare än vad man kan tro, särskilt efter att ha inlett morgonen med att bli totalknockad av en tredje part till häst.
Precis som förra veckan så hade någon glömt att ta in Poppe på morgonen, så jag startade med att klampa ut till hagen som, precis som förra veckan, var en enda lervälling. Lervälling som i flytande konsistens, som trögflytande vatten, omöjligt att undkomma.
Fick in djuret och gick över till Sammy för att slipa lite på hans oklanderliga yttre... eeh. Där någonstans kom knockouten och sen skulle jag plötsligt sitta upp på Sorbits. Det är så roligt att rida de gamla goda hästarna till och från. Stabila gubbhästar.
Andra timmen var det då Poppe och han är ju lite av en coolers. Gillar det djuret. Så där fick jag något gammalt, något nytt, något lånat och hmm, Poppe hade ett blått grimskaft, något blått. Antagligen hade de blåa shabrak med. Hur nu det stavas...

Igår skulle jag ju ha gått till detta "orange" men timmarna gick och jag fann mig själv sovandes på vardagsrumsparketten. Varför somnade jag där? Hur hamnade jag där? Ack dessa gåtor.
Ikväll tror jag mig ha sagt något om att följa med till Svenssons, men just nu är inte orken alls särskilt hög. Har däremot lovat att gå dit i januari någon gång när Lisa, Lisa och Milla fyllt år så skulle det firas där. Två gånger på två månader känns lite överdrivet.

Detta är ju ganska mycket text för så oerhört lite action, jag är petitessernas mästare. Vig mig!

Just ja, rubriken!
Karlholm.
Det är min största sommarstuga. Nej, sommarhus. Fast vi är ju rätt ofta där på vintern med. Ja, jaaa! En gång per år åker vi dit och bakar en massa vita knäckemckor. Väldigt goda. Väldigt speciella. I mellanstadiet gav jag alltid bort ett par till min lärarinna, vilken smöris jag var.
Bakdagen i Karlholm infinner sig just idag. Mamma, Jojo och Dan åkte dit i morse, jag fick inte följa med. Svin. Nej, de hann inte  vänta på att jag blev klar i stallet och jag hittar ingen ork till att ta tåget efter. Så det blir inget bak för mig, tror inte jg var med förra året heller, jag börjar slappa efter. Hoppas de sparar ett par mjukbröd till mig med. Varma, färska... åååh, jag kanske ska åka efter ändå? Nej.
Adjö.

Dagens får ännu så länge bli: Billy Idol - Sweet Sixteen

Kommentarer
Postat av: ida

du är fan petitessernas mästarinna... ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback