Saksamlare

Orken att ge en resumé av fredagen är obefintlig. Var hemma hos Lisa på korridorsfest och i sinom tid gick vi till ÖG. Det var kul hemma hos Lisa, men väl på ÖG så satte nån äcklig dansnerv igång Lisa, Julia och Sofia och de stod och dansade på det lilla, lilla dansgolvet i källaren hela natten. Det fungerar inte att dansa där. No fence till Christian, men våra musikhuvuden fungerar olika.
Äventret slutade med att jag drog hem nån timma innan stängning, hade inga pengar kvar till bussen, så jag började gå. Någonstans runt Vaksala torg hittade jag en sadellös cykel med bara en trampa och en "stump". Jag klamrade mig fst på den och tjänade nog en halvtimme i alla fall. Det var det största den kvällen.

Igår skulle jag ha tatt mig till Majs korridorsfest. men klockan gick och jag fick inte tag på Lisa och orken var sisåder. Lisa ringde och frågade vart jag tagit vägen, då var hon redan hemma hos Maj och jag satt i pyamas i soffan och kollade på Torsk på Tallin. Orken uteblev och jag stannade hemma.

Men nu till rubriken. Jag pallar inte detta med saker. Jag kan bara inte göra mig av med dem. Mamma har köpt en ny fin soffa på Mio, den ska de åka och hämta nu. Denna soffan som jag sitter i, brukar braka ihop lite nu och då, har ett stort hål i halva kldnaden som de senaste åren har täckts av ett lakan. Mönstret på soffan är utsuddat, bortnött. Kort sagt, den har hängt med ett tag. Det ÄR dags att byta ut den. Meeen, icke. Alltså, jag kan itne sluta tänka på soffans öde på en trashig soptipp (säg den soptipp som inte är trashig??). Jag vill att min soffa ska flytta ner i snickarverkstaden.Det hade vart en bra plan.
Snickarverkstaden som numera är omgjord till festhängrum/trummrum. Där kunde det behövas en soffa så man slippen sitta på betonggolvet.
Mor motsäger sig dock detta. Hon anser att jag måste komma över mina känslor för diverse övergivna ting. Säger att vi redan har för mycket möbler. Pyttsan! Skänk en slant till min hemlösa soffa. Hmm.. Lisa ska flytta snart, hon kanske vill ha min gamla soffa... Nej, det vill hon inte.

Fan, ingen dagens idag heller. Jag har inte hört en enda låt än. Hmm, jag sitter med Jojos dator. Hon har enmassa slease och hårdrock. Jag ska leta upp nån gammal goding som jag inte hört på länge.
Hmmm, nu har jag skummat igenom hennes musik, men njet, jag är inte sugen på nån nostalgisk 80-talstjosan. Tänkte först ta RATT - Body Talk, bara för att vi snackade om den nyligen, men vafan. Nej. Idag är ingen musikdag. Jag får uppdater med det sen.

Såja, nu var ytterligare lite tid dödad och ännu ett par människor underhållna av mina faktiskt rätt intressanta åsikter angående soffor. Mamma och Dan åkte just iväg för att hämta det nya underverket och jag ska trotts allt gå ner och se efter om inte soffan får plats i snickarverkstaden iaf.
Adjö.

Kommentarer
Postat av: Kristian

Inget staket taget, Idå. :-)

Postat av: proppet

men Idaaa! nu är det du som tar hit ditt supernintendo nån kväll så ska vi nostalgispela :)

2006-12-05 @ 13:33:25
URL: http://proppet.blogg.se
Postat av: Lisa!!

sthlms imorg? jaha där ser man. vi kan ha förfest här. Iof ska vi typ ha middag hemma hos mej då som du gärna får komma på. vi ska göra tacopaj ,jummi!

2006-12-06 @ 14:09:59
URL: http://blogg.se/lisaonsbacke
Postat av: lisa

dety är för john. han fyllde år igår, fira han lite på gh-nation

2006-12-06 @ 14:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback