Käckt

Egentligen hade jag tänkte skriva "morgonstund har guld i mun" som rubrik. Men så tänkte jag att det var lite för käckt. Ordet "käckt" däremot är rätt hett, så jag valde det.
   Undra vem som först sa morgonstund har guld i mun. Undra om det var en svensk? Kanske var en somalie som en dag vaknade upp och sa det. På sitt språk då. Fett nöjd personen i fråga skulle vara om denne fick höra det idag.
   Det kanske var en gammal släkting till mig? Jag är ganska bra på att komma på bra ordföljder som sedan utvecklas till standaduttryck. Inom min umgängeskrets förvisso, men vem vet, min gamla släkting kankse hade många vänner? Faktiskt, det låter troligt. Jag ska nog skriva en bok om det.
  
Ja, ja. Nu är ju klockan snart 8 på morgonen. Och idag vaknade jag 7, inte somnade. Fast jag vet inte om det räknas som att jag har sovit alls. Eller, jag har legat och slumrat hela natten känns det som och runt sjusnåret gav jag upp. 7 timmars slummer, det kaske räcker endå?
   I övrigt så är dagens drömplaner såhär: Ta sig ner på stan så fort de har öppnat och köpa MIN dagbok (jag var på coop igår och där hade de inte just den boken, så jag sket i det), väl nere på stan så kanske jag köper några liter dextrosol också, det vore smart. Och sen vill jag åka ut till stallet medan det fortfarande är ljust. Och sen vill jag duscha.
   Det är rätt simpla drömplaner, fast jag kommer ju inte orka göra allt det där. Kommer somna i soffan istället, det är skönt.

Undrar om G kommer hem idag? He is my lover. I fysisk mening då. Han har vart hemma i sin stad över julen i några veckor, men nu ska han hit till min studentstad och plugga igen. Honom kan jag berätta mer om en annan dag.

Dagens: Johnny Thunders & The Heartbreakers - Do You Love Me?

Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback