Burnin' down the house!

"Ida, kan du komma hit en stund?"

Förflytar mig mödosamt från vardagsrummet för första gången idag och möts av en fräck dimma.
I köket möter Jocke mig med en brinnande brödrost och med ett gemensamt fniss får vi in fanskapet i badkaret och på med gott vatten.
Ut i köket igen för att kolla skadorna. Förutom röken är det mest fläktsidan som tatt stryk. Bakhandsken hängde som nästa offer, sen skåpen och tapeten.

"Jag tyckte väl att mackan tog lite väl med tid på sig"
"Jo"

Göteborg är livsfarligt. Jocke agerar ut sin skräck med att vädra. Jag skriver blogg.

Fördel med att vara borta. Bologgarna blir kortare.

Korsdraget här är säkert nyttigt för mina halvdöda lungor.
Sova bakom tingshuset en lördagsnatt är inte att rekomendera.
Nykterism i syftet att kunna bli full igen är värt 7 av tio.

Dagens låt: Tom Jones & Nina Persson - Burnin' Down The House

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback