I efterdyningarna av alkohol

OBS!!!OBS!!!OBS!!!OBS!!!OBS!!!OBS!!!OBS!!!OBS!!!OBS!!!OBS!!!OBS!!!OBS!!!OBS!!!OBS!!!OBS!!!OBS!!!OBS!!!OBS!!!
detta inlägg kan kraftigt dra ner din syn på mig som dekadent talanglös drottning av missär. Be warned
OBS!!!OBS!!!OBS!!!OBS!!!OBS!!!OBS!!!OBS!!!OBS!!!OBS!!!OBS!!!OBS!!!OBS!!!OBS!!!OBS!!!OBS!!!OBS!!!OBS!!!OBS!!!


Om man bortser från föregående, charmerande inlägg från en av mina favorittards, så handlade mitt senaste inlägg om rock n roll, dekadance och en återfödd längtan till allmän missät.
Så, varför sitter jag då här, fullkomligt övertygad om att jag kommer klara av en vit månad med sällan skådad galans?

Jävligt bra fråga.
En annan fråga: Varför skulle jag?

Därför att öl smakar mätt, grogg smakar spya och vin huvudvärk. Cider slinker sällan över mina läppar och ren sprit är tröttsamt i längden.
Plötsligt kändes det aningen onödigt att sitta och pressa på drycker jag är mer än lovligt trött på, och inte ens se nåt resultat.

Kardemumman: Jag skulle kunna sitta och sörpla mjölkdrinkars och bloody marys i veckorna långa, men jag skulle fortfarande inte bli full. Inte nämnvärt och absolut inte billigt.
Sen är jag ju en oerhört charmerande människa allt som oftast, så nu kör jag i vind och långt bort från ölkannan. I bästa fall kanske jag till och med får något uträttat denna månaden. Det hade ju varit revolutionerande.


Så under denna otroligt givande kväll har jag även suttit och lurat runt på internet, läst vänners noteringar, lyssnat på underlig musik, tappat bort mig själv och den vanliga storyn om vad som händer när man är själv framför en dator.
Läste bland annat Gbg-Lisas dagbok på helgon (kerberos_s) (ni ser, jag har spunnit långt ut i krokarna) och hittade lite notiser hon gjort. Så nu tänkte jag pricka av hennes hållpunkter i dräggvärlden som rent bevispropaganda på att jag kan få ta mig rätten till min vita månad:

VUXENPOÄNG:
*Jag har egen lägenhet
tror inte det, inte just nu, nej
*Jag betalar räkningar i tid (för det mesta)
yää!
*Jag betalar TV-licens (Ja till statlig TV och radio!)
inte heller min styrka, nej
*Jag betalar tillbaks på studielån
jag har inga lån att betala.
*Jag har vecko-budget
jag har inga pengar
*Jag storhandlar
nej
*Jag har matlåda med till jobbet
oh yää
*Jag har fast jobb (sen fyra år tillbaks!!)
men, nej. jävla tjat
*Jag har faktiskt lyckats (ett par gånger) att gå på krogen och bara dricka en öl
jag kan vara sjukt kul nykter
*Jag skickar julkort
tillbaks i nej-träsket
*Jag har växter hemma som har levt i över fyra år (!!!)
eftersom jag bor hos mamma
*Jag tar gärna promenader i skogen, trots att jag är bakfull
jo, faktiskt
*Jag har ett fast förhållande sen snart två år tillbaks
humor, nä
*Jag e plastmamma
skulle va åt syrran då?


DRÄGGPOÄNG:
*En av väggarna i min lägenhet är helt nedklottrad
jao, konstigt sammanträffande
*Jag dansar gärna uppför Linnégatan mitt i vintern i bara underkläder
nej, en av nackdelarna med att sno nån annans drägglista?
*Jag kissar i vinglas på krogen för att se om nån fjollig tjej ska dricka upp det
har aldrig tänkt på det så... petflaskor på festival känns inte så outstanding...
*Jag älskar festivaler (lera, fylla och en jävla massa drägg)
kowabanga!
*Jag har växter hemma som har varit döda i över fyra år
japp
*Trasiga/döda saker i lägenheten: Ugnsluckan, värmeskåpet, duschdrapperiet, båda köksstolarna, en massa växter, själva väggen i vardagsrummet, handukstorkaren, torkstället, persiennerna
ett fönster på mitt rum, väggen i mitt rum, de där omnämnda växterna, grodyngel, avloppssystem, fotölj, nyköpt soffa - hejja vuxenpoäng? (vi har just fått ny toalett, diskmaskin, kyl och torktumlare då allt detta var pajj, hejja hyra villa!)
*Jag har haft en spya i min vask i två månader (har inte kvar den nu)
lisa är en av de dräggigaste personligheter jag träffat, vissa saker vill jag inte ens klara av
*Jag har haft bajs i min garderob
inte det heller, nej
*Jag har inga problem med att kissa i vasken (eller att andra gör det)
absolut inte
*Jag tycker det är roligt att stoppa ner fingrarna i halsen på andra människor, så att dom spyr
nej, men det finns ju andra sätt... jag behöver inte lukta spya för det
*Jag hade kvar en julgran till i juni (då gjorde min kompis en kupp å slängde den när jag inte var hemma)
nej
*Jag kan inte äta mums-mums utan att först smeta in dem i ansiktet (Hagberg brukar köpa sånna bara för att retas)
det var länge sen jag träffade hagberg och han har nog inga funderingar gällande mumsmums och mig. Och för övrigt äter jag mumsmums som folk mest.
*Jag har slickat Jocke under fötterna - efter två veckor på festival festival
det har jag faktiskt
*Jag brukar slicka samma Jocke i armhålorna
brukar är ett starkt ord. men gjort är det
*Jag har suttit i knät på två kompisar (vid olika tillfällen) samtidigt som dom skiter...
nej, tanken har aldrig slagit mig
*Jocke har pissat på min rygg (i duschen iofs)
njet, men det var en kul historia
*Jag har suttit uppe en hel natt (fem timmar iaf) å spelat Marie kom in i rummet (en 28 sekunder lång låt med Jävlar Anamma) - i sträck!!
hårt, men nej.
*Jag har haft skabb
den lärde tvistar, men jag säger nej.
*Jag har druckit piss
dessvärre
*Jag har borstat tänderna med en toaborste (från en Kristet-konsert)
inte det heller, nej.

Ungefär här kan folk börja läsa igen, utan att tveka att åter igen läsa mina fantastiska inlägg.
Jag hade verkligen inget bättre för mig.

Dagens låt:
Mad Marge And The Stonecutters - Shake
det känns som att jag redan haft den som dagens låt en gång, men den får komma igen.

Ave

Kommentarer
Postat av: lisa

jaha inte du som skrev det? hrmm?

2007-08-20 @ 09:29:13
Postat av: Sir Ling

Shit va vit så länge;) hehe
nä jag hr faktistk bestämt att nu under hösten inte mer en två gånger i veckan. "okej gud, du får som du vill, jag ska bli munk" Bert Ljung (den sista oskulden)
hur är läget annars?
här e de helt ok, e i hutlan igen masa möten och sådant.
inte bar döds hyllnignar på blogg nu varje söndag komer de nu ske veckans låt...
ha de fint. puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback