Gott nytt år!

Påhittig titel, tack.

Nyårsfesten i sig var najs, mer än det tror jag mig inte veta, lite luddigt och än har jag inte träffat någon som kan påminna mig.

Satt och läste nån annans blogg om året som har gått och blev lite inspirerad. Sen kom jag på att det knappt hände något spännande förra året, ändå kändes det rätt gött...
Iofs så var ju hela våren med. Då gick jag kvar i skolan. Herregud var länge sedan det känns. Så: Jag tog en oskuld och gick ut skolan. Jippey..
Sommaren var täckt av ett par festivaler men jag missade roskilde. Till Arvika åkte jag med folk från min skola, vilket visade sig vara ett klokt beslut, kul att vara på festival med andra än "de vanliga", även om vi med har sinnessjukt kul för det mesta.
Har inte vart över Sveriges gräns på ett år. Det var ett par inplanerade båttrippar till Åland och Estland, men de sket sig allihopa.
I höstas började jag plugga, Histora A bytte jag till istället för Ungerska A. Klokt tänkte jag, men drabbades av kunsapsmani i vanlig ordning och slutade leva. Hoppade av Historian med fick ett par nya vänner i bagaget, vilka jag alla har tappat kontakten med även. Men det var lite upplyftande så länge det varade.
Efter plugget så stannade liksom tiden, först hade jag inte orken att skaffa ett jobb, sen blev plötsligt tiden ett faktum. Rätt mkt tristess och inte myclet gjort i ett par månader. Pengarna har hållts hårt och snålt och innebar mycket horande på krogen. Listigt.
Träffade snygg kille på krogen ett par ggr, blev gängad, sen dissad. Vilken otur, tänkte jag, sen rann han farligt snabbt ut ur mitt huvud. Jag var nog mest uttråkad och behövde en kram. Osis.
Yes det var nog det. Inte mycket stora händelser alltså, men som sagt, jag är fortfarande nöjd. Det har vart mycket bröt och stök och fest i olika bemärkelser som slutat i olika olaga kaos. Små guldkorn som fyllt upp tillvaron något otroligt.

Men nästa år kommer som vanligt bli myyyycket bättre. Men faktiskt. Förutsättningarna finns och 06 var som ett startskott efter det något tveksamma 05.
Det börjar ju nästan med det samma. 7 feb går flyget först till Amsterdam, för byte mot Kuala Lumpur, där jag tillslut byter till Brisbane: Australien. Är framme 8 feb. Samma dag som Camilla och Wille kommer från Sydney. Ett par veckor i Australien, sen vidare till Bangkok för Milla och Wille och tillbaka till Kuala Lumpur för mig, sen återförenas vi någonstans på mitten i Thailand. Goe resa. Kommer hem i början av april. Det måste räknas som en goestart på året. Biljetten till Roskilde kom i julklapp så där har vi världens festival spikad. Det talas även om måsten för Arvika för Millas del och måsten om Arreurre för Lisas del. Iaf Arreburre är ju ett guldkornens guldkorn.
Sen pratar Lisa om att söka dietist i Gbg till hösten, och det vet hon, att den dagen hon flyttar dit är jag där som ett skott. I höstas drabbades jag dock av någon underlig form av hemkärlek, men den har gudskelov släppt nu. Dock är Lisas snacka aldrig att lita på, jag tror tom att det var under nyårskällen vi omtalade detta, så det är inget man ska lita på. Dessutom kommer hon inte komma in.
Ja, ja, som sagt mycket gott att se fram emot och ta tag i. Fixa ett jobb lär jag ju med göra. På två röda antagligen.

Gott nytt år!

Kommentarer
Postat av: idaho

haha kanske det var dvärgtelepati?

2007-01-04 @ 14:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback