Vänner tar och vänner tar?

Vänner tar och vänner ger?

Jag är en motståndare till alla typer av relationer som bara tar min energi. Heldre släpper jag en hel relation än att behöva handskas med konflikter dagarna i ända. Jag och mina vänner ska flyta ihop utan att man tänker på det. Jag menar absolut itne att vi ska ha samma åsikter i allt och exakt samma intressen. Men alla måste ha förståelse för varandra.

Men så har jag då en mr vän som jag väl egentligen vart vän med sedan 2003, med ett uppbehåll på kanske 2-3 år emellan. (På grund av ett bråk).
Jag kan bli så vansinnigt arg på honom ibland. Jag tillåter verkligen mig själv att gapa och skrika på honom som det värsta kryp. Men det är ju just vad han är ibland med - det värsta kryp. Jag kan för mitt liv inte förstå hur jag står ut med en vän att faktiskt bråka med, man bråkar inte med vänner - då är de inte ens vänner? En vän som mesta delen av tiden bara tar energi. Det är snarare som ett fult gammalt kärleksförhållande.

Sen blir vi vänner igen. Nu är vi vänner igen och klockan är 05.20 på morgonen. Jag kan tänka mig att tjaffset började vid 1-tiden inatt. Eller egentligen har jag ju haft honom blockerad på både nummer och internet sedan nyårshelgen för något annat bråk.
Men som sagt, nu är vi vänner igen. Väldigt o-Idigt. Du patetiska människa du skulle bara veta vad jag skriver för skit bakom din rygg! BWHAHAHA!!

En dag ska jag göra en hyllningsblogg till alla som räknas till goda vänner, de är antagligen mycket fler än vad de själva förstår.

Nattens låt: Hardcore Superstar - Still Im Glad. varfördärför

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback